Sunday, September 7, 2008

Refleksi Power Point

Power Point

Untuk membuat power point yang menarik, kita boleh melakukannya seperti berikut.

cari microsoft office power point. setelah menenmuinya, tekan butang new slide. untuk menyeragamkan setiap slide, saya memilih untuk membuat slide master yang terdapat pada kata kunci di atas slide. saya ingin meletakkan lambang UKM pada setiap slide yang akan saya buat. untuk memasukkan gambar, tekan butang insert, masukkan gambar itu pada slide pertama yang ada didalam slide master itu. saya boleh memilih banyak jenis slide yang saya mahukan untuk di rekabuntuk dengan warna yang gambar yang saya inginkan. setelah selesai edit slide di slide master, tekan butang close slide master. hasilnya, muncul satu slide iaitu slide yang telah saya edit dengan warna serta lambang UKM yang saya buat tadi. masukkan nama, no matrik, serta kursus yang diambil pada slide yang pertama dan jangan lupa tajuk yang kita ingin buat. taip isi yang dikehendaki dan jika hendak menggunakan skide yang sama seperti slide yang telah diubahsuai oleh kita td, hanya perlu tekan butang new slide, plih slide yang serupa sahaja. untuk membuat hyperlink, copy slide yang hendak dibuat hyperlink itu di bawah sekali. tandakan perkataan yang terbabit, tekankan butang hyperlink to this program dan pilih slide yang baru sahaja di copy tadi. buat perkara berikut berulang kali dan pada akhirnya, slide perlu di tetapkan. untuk menetapkan slide, tekan slide setup. tetapkan slide hanya ditunjukkan pada slide sebelum yang di copy tadi. akhir sekali, slide boleh digunakan. selamat mencuba..

No comments: